Celostátní sčítání dopravy 2020/2021 Smiřice Holohlavy 2022-01-30 21:23:05 ŘSD na adrese https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silnice-a-dalnice/Scitani-dopravy zveřejnilo výsledky celostátního sčítání dopravy, které se netypicky konalo z poloviny v roce 2020 a z poloviny v roce 2021. Do jaké míry to bylo postiženo COVIDem, těžko říci.
Jak podle něj vypadají měřené v našem okolí?
Smiřice (u EurOil) - profil 5-5700:
RPDI 4362 vozidel, pouze pracovní dny 4851 vozidel
-> pro srovnání rok 2016 byl RPDI 4746 vozidel = pokles 8%.
- osobní + dodávky 3719, pracovní dny 4048,
- těžká vozidla 617, pracovní dny 776,
- motorky 26, pracovní dny 27.
Je otázkou, zda tam mohou být takové výkyvy v roce, protože tím, co jsem sčítal v 09/2021, to vypadalo někam k šesti tisícům. Rozdíl je v osobácích a dodávkách, těžká vozidla vycházejí téměř totožně...
Smržov - profil 5-5690:
RPDI 1523 vozidel, pouze pracovní dni 1707 vozidel
-> pro srovnání rok 2016 byl RPDI 1365 vozidel = nárůst 12%.
- osobní + dodávky 1203, pracovní dni 1309,
- těžká vozidla 299, pracovní dny 376,
- motorky 21, pracovní dny 22.
Zde to podle 09/2021 vycházelo někam k dvaapůltisícům, což je výrazně výše, ale moje měření bylo jen trojhodinové v ranní špičce, čímž to může být o rozdílu špičky proti zbytku dne a z toho plynoucí nepřesnosti.
Pro zajímavost se z dalších profilů dá vyčíst následující rozdíly proti roku 2016:
- Holohlavy (profil 5-5088: křižovatka I/33 a III/3089, sčítání I/33) nárůst 9%, těžká vozidla nárůst 5%,
- Skalice (profil 5-5836) nárůst 8% ,těžká vozidla nárůst 12%,
- Černilov (profil 5-5088) nárůst 94% ,těžká vozidla nárůst 91%.
U uváděného Černilova bych tipoval, že se průzkumy v roce 2016 trefily do uzavírek silnice na Nové Město nad Metují. Proti číslům z roku 2010 tam byl v roce 2016 pokles, srovnání s 2021 je nárůst "jen" 35%.
I tak jsou výsledky II/308 přes Černilov velmi nepříjemné. Proto, že se dá predikovat, že se část z toho přesune dálnicí na Smržov a Smiřice. Srovnám-li to se svým měřením v 09/2021, naměřil jsem jen o 6% níže, což je v mantinelech chyby měření, a vypadá to reálně.
V kontextu toho, že profily kolem rostou mezi lety 2016 a 2021 o 10 procent, je pokles Smiřic zvláštním. Jediné vysvětlení, které by mne napadalo, je, že si během uzavírky průtahu Smiřicemi dost řidičů zvyklo volit cestu jinudy. Z osmihodinového měření 09/2021 to tak ale nevypadá.
Zajímavé je také to, že pokud průzkum CSD z roku 2016 (RPDI 4746) navýším o těch cca 10 - 12 procent z okolí, jsem téměř na těch číslech, které jsem naměřil v 09/2021. Působí to na mne tak, jako by měření místo u EurOil bylo provedeno až za křižovatkou s Mlýnskou. Tam by čísla seděla. Neměřil někdo z úřadu?
Kam se to ve Smiřicích hýbe dálnicí bude vidět na jaře. Facebookovou verzi článku s možností komentování nebo sdílení najdete na adrese https://www.facebook.com/smiricedoprava/posts/150420660676877.
Související články 2021-10-29 10:45:00 > Dopravní průzkumy - podzim 2021
|