Smiřice a okolí - doprava

Developerský projekt na Kršovce - petice
Smiřice Holohlavy 2021-12-16 18:40:04

Tak se nám ve vchodě objevila petice... 🙁

První, co člověka zarazí, je datum. 13.04.2021? Není prosinec? Jde o věc aktuální, kde je datum omylem, nebo je to jen šprým?

Druhou věcí je, že, bez jediné zmínky co se vlastně děje, autor plynule přechází k postupnému gradování problémy, které v lokalitě jsou dlouhodobě vnímány, a využívá je proti pravděpodobnému záměru souseda s pozemky. Pro odborné vzezření připojuje zmínku z oblasti urbanismu (otázkou je nakolik ještě jsou Smiřice a Holohlavy územně samostatnými celky a nakolik prolnuly...) a připomíná, že Holohlavy budou vybírat a Smiřice platit.

Je evidentní, že to dávají dohromady vzdělaní inteligentní lidé, ale že své pohnutky patrně zakrývají zástupnými důvody, kterými se snaží získat mandát pro svá jednání od těch, kteří podepíší. Kteří nesouhlasí s tím, aby se na stávajícím poli (louce) stavělo, kteří se bojí nárůstu dopravy, problémů s kanalizací a podobně.

Přemýšlím-li o tom, ptám se, co je vlastně impulzem. Zástavba je v územním plánu Holohlav minimálně od roku 2011. Schyluje se tedy k ní? V jaké fázi je? Co se změnilo, že je důvod pro petici?

Dále... Co s tím mohou dělat zastupitelstva obcí? Zakázat sousedovi, aby stavěl na plochách k tomu územním plánem obce určených nebo obcí vytipovaných proto, že si to člověk přes ulici nepřeje?

Stavební zákon dává veřejnosti možnost zapojit připomínkami se jak v územním plánování, kdy územní plán obce vzniká, tak v okamžiku, kdy vlastník pozemku přijde se záměrem stavět (územní rozhodnutí). Jsou tam konkrétní pravidla kdo co může. Existuje-li územní plán, je v moci obce tak možná podmínit stavbu tak, aby obtěžovala jen v nejnutnějším rozsahu nebo dát podmínky k infrastruktuře. Zákaz disponování s pozemkem proto, že si to soused přes ulici nepřeje, tam není. Ostatně, jak byste se tvářili, kdyby vaše disponování s majetkem takto ovlivňoval soused?

K věcem, které jsou v petici k dopravě. 27 rodinných domků. Kolik aut z nich vyjede za hodinu? Ne, není to skladový areál Lídlu. Jak se to projeví na zatížení Govorovky a okolních ulic? Popravdě, největším výraznějším zdrojem cest autem jsou rodiče dětí do školky. Asi bych někde vyhrabal průzkum z června, kde to celkem je i vidět. Nárůst by z toho byl, ne dramatický.

Stav mostku na Kršovce a využitelnost ulice mezi Holohlavy a Govorovkou pro tranzit? Je věcí obcí jak pracují se svou infrastrukturou. Silniční propojení může vzniknout bez vazby na záměr, stejnětak nemusí být realizováno. Proti tomuto případnému rozhodování obcí peticí pracovat jde, proti disponování vlastníků s pozemky nikoliv. Oplotí-li si je, nemůže nikdo říci ani popel a jako veřejná zeleň fungovat prostě již nebudou.

Přemýšlím nakolik je daná petice manipulací sázející na emoce, kdy jeden prosazuje své zájmy na úkor konkrétních lidí. Chybí mi k tomu informace. Územní plán Holohlav nějakou zástavbu obsahuje, ale ne v naznačovaném rozsahu.

Ví někdo co se na Kršovce děje?






Facebookovou verzi článku s možností komentování nebo sdílení najdete na adrese https://www.facebook.com/smiricedoprava/posts/141291044923172.



Související články

2022-07-02 06:57:50 > Zahájeno územní a stavební řízení 24 RD na Kršovce

2022-06-12 18:53:00 > Holohlavy a NORMA...

2022-05-15 19:48:00 > Záměr NORMA v Holohlavech

2022-01-16 20:36:01 > Podrobnosti k výstavbě na Kršovce

o webu   |   autor   |   uzel.smirice@vhd.cz   |  © smirice.vhd.cz